بررسی تأثیر گرافیک در طراحی کاراکتر برای انیمیشن
پایان نامه
- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه الزهراء - دانشکده هنر
- نویسنده سمیه ابطحی
- استاد راهنما معصومه امیراینانلو زهرا مسعودی امین
- سال انتشار 1392
چکیده
کاراکترسازی یکی از اصول مهم در تهیه فیلم انیمیشن است،که با تکیه بر دانش وسیع تر طراحی و شیوه های مختلف تصویرسازی همواره باعث آفریدن شخصیت های جذاب تر و توانمندتری در ارائه فیلم های انیمیشن گردیده است. کانسپتی که از کاراکتر مد نظر است چه در مقول? کارهای تلویزیونی و چه تولیدات سینمایی به نوعی از فیلتر گرافیک می گذرد که در انیمیشن های سینمایی این موضوع اهمیت بیشتری دارد.کاراکتر یا شخصیت می تواند یک نقطه، خط یا سطح باشد که دارای حرکتی ویژه توأم با زمان بندی مناسب خود است. کاراکترها خود را به ویژگی های انسانی نزدیک می کنند چون برای بیننده فیلم نحوه اعمال و حرکات و احساسات و کنش و واکنش های کاراکترها در صورتی قابل درک و جذاب است که بتواند با آنها ارتباط برقرار کند و نقاط اشتراک؛ انگیزه ارتباط است. همواره این دو رشته یعنی گرافیک و انیمیشن به هم مرتبط بوده است به خصوص در مسأله طراحی شخصیت ها و طراحی کانسپت. و همواره مسأله دانستن گرافیک قوی تر هم در مورد فیلم های انیمیشن و هم در مورد بازی های کامپیوتری یا همانgames(شخصیت ها وفضاسازی ها) مطرح ترین نکته در جلب نظر مخاطب است. این رساله با استفاده از دو شیوه ی کتابخانه ای و میدانی انجام شده است. با مطرح کردن اهمیت نحوه طراحی کاراکترها و تأثیر نگاه های متفاوت به طراحی شخصیت و سبک های متفاوتی که تا به حال به کار رفته است آغاز می شود و سپس وارد مبحث شخصیت پردازی متأثر از علم گرافیک و اعجاز سادگی گرافیک گونه؛ در به وجود آمدن کاراکترهای جذاب تر می شود.و به بررسی کاراکترها در بسترهای متفاوت از انیمیشن های دو بعدی گرفته تا بازی های رایانه ای و موارد موثر در کاراکتر سازی می پردازد ؛ ترجمه هایی از مقاله های خارجی برای آشنایی بهتر خوانندگان و مخاطبان این رساله با این مبحث، در این رساله گنجانده شده است. در فصل چهارم مطالعه ای در خصوص طراحی کاراکتر در انیمیشن های ایرانی با کمک و همکاری استاد محترم "دکتر سید علیرضا گلپایگانی" و نمونه مصاحبه با طراحان کاراکتر در استودیو های ساخت انیمیشن در تهران (استودیو توکا) آورده شده است ؛ در بخش گزارش کار عملی؛ به چگونگی پروسه طراحی کاراکتر و اتودهای اولیه و نهایی کاراکترهای طراحی شده توسط نگارنده برای داستان کوتاه (پیرمرد فرتوت با بال های بزرگ)؛ از نویسنده معروف کلمبیایی؛ گابریل گارسیا مارکز، همراه با متن داستان و علت انتخاب این موضوع؛ پرداخته شده است.
منابع مشابه
اخلاق در طراحی گرافیک: بررسی مباحث اخلاقی حرفهی طراحی گرافیک
روبهرو شدن با مسئولیتهای اخلاقی و اجتماعی در فرآیندِ رشدِ هر حرفه جایگاه ویژهای دارد و همواره مورد توجه دستاندرکاران آن حرفه است. بحث اخلاق در حوزهی طراحی گرافیک نیز ازجمله مباحث مهم و قابل بررسی است. پژوهش پیشرو در صددِ آن است که ضمن جستجو در حوزة طراحی گرافیک، رویکردهای اخلاقی مطرح در این رشته را شناسایی کند و با برجسته نمودن نقطه عطفهای تاریخِ طراحی گرافیک، دغدغههای اصلیِ مسئولیت و اخ...
متن کاملبررسی نقش طراحی گرافیک در انیمیشن رایانه ای
هدف مطالب مندرج در این رساله که در چهار فصل به نگارش درآمده ، بیان جایگاه طراحی گرافیک درهنر انیمیشن می باشد .در این مجموعه به بررسی نقش هر چه بیشتر طراحی گرافیک ، در اغلب زمینه ها منجمله ساخت انیمیشن پرداخته شده است، که نه تنها سازندگان نرم افزارهای گرافیکی باید آشنا با طراحی گرافیک باشند بلکه کاربران و تولید کنندگان هنری نیز باید به تأثیر طراحی گرافیک در پیشبرد روند ارائه آثارشان ، واقف باشند...
رویکردهای بازنمایانه در طراحی گرافیک
اساس گرافیک برمبنای ارتباط آسان با مخاطب دریک فرآیند خلاقانه و تأثیرگذار است. شاخههای متنوعی چون صفحهآرایی، طراحی نشانه، تصویرسازی، بستهبندی کالاهای تجاری و فرهنگی، طراحی صفحات وب، بخشی از عملکرد طراحی گرافیک است که برای ایفای سه کارکرد عمدة آن یعنی، اطلاعرسانی و آموزش، معرفی و هویتنمایی، عرضه و تبلیغات به کار گرفته میشوند. هرکدام از این کارکردها بهگونهای خاص در ارتباط با مخاطب نقشآفری...
متن کاملمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
نوع سند: پایان نامه
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه الزهراء - دانشکده هنر
کلمات کلیدی
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023